środa, 4 listopada 2009

Na początek BMW M5, cudowne cacuszko.


BMW M5 to sportowa wersja BMW serii 5. Pierwsza generacja tego modelu została zaprezentowana w Amsterdamie w 1984 r.

Ten model z wyglądu nie wiele różni się od zwykłej "piątki". M5 ma głębsze przetłoczenia błotników, które kryją większe 19-calowe koła. Lusterka zewnętrzne maja inny kształt, są dodatkowe wloty powietrza, masywne zderzaki, poczwórne końcówki rur wydechowych. Brak tu rozbudowanych spojlerów i agresywnych listew czy tandetnych nakładek. Jest tylko dyskretne logo na pokrywie bagażnika i na przednich błotnikach.  

Wewnątrz podobnie - wyważona stylizacja tablicy przyrządów całej kabiny nie zapowiada mocnych wrażeń, a nawet wydaje się nieco ugrzeczniona w zestawieniu z dynamiczną wszakże bryłą nadwozia.

 Skrzynia biegów jest zautomatyzowana, sterowana elektrohydraulicznie przekładnia SMG III podczas pracy w trybie automatycznym dostosowuje moment zmiany przełożenia do stylu jazdy kierowcy i warunków ruchu.  Już przy niskich obrotów silnika samochód dysponuje ogromnym momentem obrotowym i sporą mocą.Wysokoobrotowy, wolnossący silnik o rasowym brzmieniu nadaję autu dynamikę wyścigowego pojazdu i elastyczność ciężarówki. Równomierny rozkład mas w połączeniu z klasycznym tylnim napędem zapewnia znakomite własności jezdne. Podobnie jak w pojazdach wyczynowych kierowca ma możliwość sporej ingerencji w działanie zespołu napędowego i zawieszenia.

Seryjny 10-cylindrowy silnik stosowany w BMW M5 rozwija moc 507 KM i 520 Nm momentu obrotowego. To pozwala na osiągnięcie 100 km/h w niespełna 5 s i rozwinięcie prędkości maksymalnej 250 km/h (ograniczonej elektronicznie). 

____________________________________________________________________

Dziś na tyle, mam nadzieję, że Wam również podoba się ta bryka. ;)

Wkrótce kolejne furki, nie koniecznie grzeczne ;p


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz